Regény v.2

Hiteles beszámoló a gy. -i lakótelepen, a 2009. év augusztusában történt különös eseményekről, minden hét hétfőn, tizenegykor.

Címkék

Címkefelhő

Irodalmi kereső (ha arra keresel)

Friss topikok

Tizenöt

2010.11.15. 11:00 atsza

Lajos becsukta az ajtót, és elgondolkodva átsétált a szobán, a hátsó falon lévő prezentációs táblához. Letörölte a ráírt feliratokat, elővett egy kék filcet, és a következőeket írta fel rá:

 

 

JÉZUS       ENGELS

 

ÖREG JEHODA                NAGY FERI             ISMERETLEN NŐ

 

LENIN, MARX SEHOL, NŐ KI?

 

MILYEN CÉLBÓL? MIÉRT ITT? KI VAN BENNE MÉG?

 

 

 

Elgondolkozva bámult a táblára, erősen ráncolta a homlokát, hogy eszébe jusson valami, hogy találjon egy szálat, amin keresztül elkezdheti felfejteni az ügyet.

 

Ő hihette, hogy gondolatai vannak, de én erre utaló nyomot nem találtam. Valami biztos futott a háttérben, de Lajos csak cselekedett, önálló gondolatai le voltak fojtva.

 

Nemsokára hirtelen kihúzta magát, összecsücsörítette a száját, és háromszor, jelentőségteljesen megkopogtatta a JÉZUS feliratot. Hátralépett, kezét a háta mögött az övébe dugta, bólogatott, majd megvilágosodott szemekkel, tettre kész energiával telve hirtelen Matyi felé fordult.

 

    • Mátyás!

    • Parancsolj, Lajos! – emelkedett fel újsága mellől a másik.

    • Mész a lottózóba?

    • Igen. Tervezem. – felelte habozva Matyi.

    • Jó. Visszafele menj be a könyvtárba, és hozz nekem egy Bibliát!

    • Bibliát?

    • Igen. Szerintem itt Jézus a központi alak. – fölemelte a jobb mutatóujját – Sárkány ellen sárkányfű! Ismernünk kell az előéletét!

    • És Engels?

    • Engels le van szarva. Jézus a fontos! Bármire készül, meg kell állítani!

    • Rendben. Még valamit?

 

Lefutott a program. Felemelő volt látni azt a pillanatot, amikor Lajos jól bevált, megszokott gondolatai visszanyerték a terepet. Olyan volt, mint napfelkeltekor egy hulladékudvarban. A környezet ocsmány, de a látvány mindenképp felemelő.

 

    • Nem, semmit. Megyek eszek egy fasírtot, tizenegyre itt vagyok. Szevasz.

    • Szia. – mondta Matyi, és Lajos döngő léptekkel kiment az irodából.

*

Nem tudtam ki lehet az ismeretlen szakember, aki piszkálta a rendőr agyát.

Fáradt voltam megoldást keresni, találni.

Azzal a tudattal aludtam el, hogy amit lehetett megtettem az elmúlt órákban, és megérdemelten pihenhetek egy kicsit, mielőtt folytatom a munkát.

Jézus és társai ügyének sikeres felgöngyölítése későbbre maradt.

Olyan gyorsan aludtam el, hogy már Jehodáné lépteit sem hallottam a lépcsőn, amikor hazatért.

A bejegyzés trackback címe:

https://verzio2.blog.hu/api/trackback/id/tr452357740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása